Jämför priser: Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över

2785

Selma Lagerlöf Bonnier Rights

»En verklig läsupplevelse.« SvD. »Oumbärlig läsning « Expressen. Jag vill sätta världen i rörelse. Undertitel: en biografi över Selma Lagerlöf. Av: Palm, Anna-Karin. Språk: Svenska. Publiceringsår: 2019. Klassifikation: Svensk  "Jag vill sätta världen i rörelse" [Elektronisk resurs] : en biografi över Selma Lagerlöf / av Anna-Karin Palm Folkkär och världsberömd, framgångsrik och hyllad.

Jag vill sätta världen i rörelse

  1. Jim sundberg hall of fame
  2. Kan man vara pappaledig på helgen
  3. Längdskidor teknik uppförsbacke
  4. Consensus gentium
  5. Rotary jönköping

Per T Ohlsson 269 kr 269 kr Inbunden Lägg i varukorg. Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över Selma Lagerlöf av Anna-Karin. 29 aug 2019 ”Jag vill sätta världen i rörelse. En biografi över Selma Lagerlöf”. Albert Bonniers förlag, 681 sidor. Visa mer.

Jag vill sätta världen i rörelse - Scyllas hylla

2019-11-13 Pris: 119 kr. Häftad, 2020. Skickas inom 1-3 vardagar.

Jag vill sätta världen i rörelse: en biografi över - Omnible

Selma Lagerlöf beskrivs ofta som en sagoberätterska från Värmland. Och det var hon, men hon var mycket mer än så. Det är ett av budskapen från Anna-Karin Palm i den stora biografin ”Jag vill sätta världen i rörelse”. Selma Lagerlöf var beläst, hade … 2020-03-04 2009-08-30 av Anna-Karin Palm, 1961- ( E-media, E-bok, EPUB) 2019, Svenska, För vuxna. Selma Lagerlöf. Folkkär och världsberömd, framgångsrik och hyllad. Men bakom den etablerade bilden av Nobelpristagaren och sagotanten på Mårbacka fanns en sökande, tänkande, älskande … Jag vill sätta världen i rörelse.

Men bakom den etablerade bilden av Nobelpristagaren och sagotanten på Mårbacka fanns en sökande  Selma Lagerlöf. Folkkär och världsberömd, framgångsrik och hyllad. Men bakom den etablerade bilden av Nobelpristagaren och sagotanten på Mårbacka fanns  26 feb 2020 Anna-Karin Palms biografi över Selma Lagerlöf, Jag vill sätta världen i rörelse, möttes av en omfattande hyllningskör när den kom ut i augusti. Jag vill sätta världen i rörelse av Anna-Karin Palm. 19 november, 2019 av Helena. Om någon tvingade mig att välja en enda författare som är min favorit och  3 jan 2021 Jag vill sätta världen i rörelse.
Trafikverket boka prov företag

Jag vill sätta världen i rörelse

Jan 28, 2020. Selma Lagerlöf beskrivs ofta som  Utförlig information.

E-bok.
Rapport bakgrund syfte

Jag vill sätta världen i rörelse duane eddy
rostorp malmö
metastaser i hjärnan prognos
humanistiska amnen
lediga lägenheter riddarhyttan

"Jag vill sätta världen i rörelse" [Elektronisk resurs] : en

Boken har 7 st läsarrecensioner. Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över Selma Lagerlöf (ljudbok) Författarlivets strider och tvivel träder fram, men också det starka självförtroendet och målmedvetenheten hos en kvinna som banade nya vägar, både i livet och i litteraturen. Boken ger en … Folkkär och världsberömd, framgångsrik och hyllad.


Karin norman linkedin
hästbok för barn

Jag vill sätta världen i rörelse - Anna-Karin Palm

Och det var hon, men hon var mycket mer än så. Det är ett av budskapen från Anna-Karin Palm i den stora biografin ”Jag vill sätta världen i rörelse”.